Dustin Brown åkte mycket överraskande ut mot amerikanen Sekou Bangoura i första rundan av Tiburons challenger efter siffrorna 6-2, 7-5 men efterspelet kom att handla om någonting helt annat. 

Den ack så underhållande Dustin Brown är känd för sina spektakulära poäng av olika slag och bjuder sällan på show när han befinner sig på en tennisbana men efter måndagens match mot Sekou Bangoura var det inte jamaican/tysken som hamnade i strålkastarljuset.

Vid ställningen 1-1 och 30-30 i Browns serve i första set hann Bangoura upp en patenterad stoppboll, Brown svarade med en slice som träffade Bangouras bröst att döma av bilderna men domaren menade att Bangoura träffade bollen med racket, därav regelrätt. Trots att det även finns reprisbilder så är det inte glasklart huruvida Bangoura träffade bollen korrekt eller inte men Brown var stensäker på sin sak och gick till hård attack efter matchen via sin twitter mot både domare och motståndare.

Sergiy Stakhovsky var inte sen med att försvara sin kollega Brown på twitter och menade att bollen till 100% träffade Bangouras kropp och att amerikanen aldrig har hört talas om fair play.

I klippen nedanför finner ni bilder på den kontroversiella poängen.

Var träffade bollen?

Kroppen
Racket

Poll Maker

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here